Films zijn niet meer weg te denken uit ons leven. Ze brengen ons vermaak, emoties, informatie en herinneringen. De sfeer in de scènes  wordt mede bepaald door  muziek. Op TV worden films onderbroken door commercials die ons producten en diensten aanprijzen, ons aansporen actie te ondernemen en dingen te onthouden, en het werkt! Het  melodietje dat in je hoofd zit, die slogan: Jazeker…de…,  dat herkenbare logo, die grote gele M van de fastfood keten, de gekrulde AH, we weten allemaal van welk bedrijf ze zijn. Een goede visualisatie maakt een bedrijf herkenbaar en vertrouwd, dat is de kern en de kracht van het gebruik van film en logo’s.

Fabian Schlosser, van origine componist/producer  is zijn hele leven naast muziek ook met film en graphic design bezig. Deze bezigheden tezamen met zijn marketingkennis komen goed van pas voor zijn bedrijf IDMovie. De creatieve duizendpoot ziet juist nu heel veel kansen voor bedrijven om film in te zetten als het op marketing aankomt.

“Een film is geen versiering van een website, het is een marketing tool dat je kunt inzetten en vertrouwen mee kan winnen, dit vertrouwen bepaalt of iemand zaken wil doen. Mensen zijn niet makkelijk onder de indruk van een mooie website met een hoop tekst en foto’s, ze willen weten of de persoon achter het bedrijf steeds op zijn klok zit te kijken of ie al naar huis kan of dat ie gepassioneerd met zijn werk bezig is en er vol trots en emotie over kan vertellen. Ik zag laatst een filmpje op YouTube van een Amerikaanse frisdrank handelaar en de manier waarop hij erover sprak deed me echt wat, ik zag een man die niets liever doet dan dit. Ik dacht nog bij mezelf,van die man zou ik het liefst frisdrank kopen alleen al vanwege  de manier hoe hij er over praat. En zonder hem ooit ontmoet of gesproken te hebben voelde ik een band met hem.  Ik vind het daarom ook heel mooi dat ik door middel van film de passie van iemand ‘s werk kan vastleggen en dit bijdraagt in het vertrouwen wat mensen krijgen om met deze persoon zaken te doen.”